Akım Korumalı Priz
Cayma Hakkının Kullanılması ve İade Prosedürü
İade şartlarına uyan ürünler, kargoyu teslim alma tarihinizden itibaren 14 iş
günü içinde orijinal ambalajında güvenli bir şekilde paketlenerek ve
beraberinde gönderilen fatura/irsaliye ile birlikte aşağıda belirtilen iade
adresine gönderilmelidir.
Adres: Halil
Rıfat Paşa Mahallesi Yüzer Havuz Sokak PERPA TİCARET MERKEZİ B Blok Kat: 11
No:1712, 34384 Şişli/İstanbul
Firma adına yapılan alışverişlerde ürünün iadesi veya farklı bir
ürünle değişimi için "ürün iade faturası" gönderilmesi gerekmektedir.
Ürün iade faturası olmayan ürünler teslim alınmaz.
Cayma
Hakkının Kullanılmasına Dair Bilgiler: 1. 6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği gereğince alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin
ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı ürünü teslim tarihten itibaren
14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir. Ancak
satın alınan bazı ürünlerin hijyenik ve teknik özellikleri gereği iade
edilebilmesi için; paketinin ya da ambalajının açılmamış olması ve
dolayısıyla da kullanılmamış olması gereklidir. Bu tür ürünlerin iadesi ancak
orijinal kutularıyla birlikte mümkün olacaktır. Lütfen her ürünün iade
prosedürü için, ilgili ürünün satış sayfasını dikkatle okuyun. 2.
Satın alınan ürünün ücretsiz iadesi ve/veya değişimi için belirtilen
anlaşmalı kargo şirketi kullanılmalıdır. Aksi taktirde iade kargo
ücreti iade edilecek tutardan kesilecektir. 3. Cayma
hakkı bildirimi ve Sözleşmeye ilişkin sair bildirimler tarafımıza ait e-posta
ve/veya internet sitesinde belirtilen iletişim kanalları ile gönderilecektir.
Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde Satıcı’ya mevzuat
hükümlerine ve internet sitesindeki cayma hakkı kullanım seçeneğine uygun
olarak bildirimde bulunulması şarttır. |
4. Tüketici
Kanunu gereği cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz: a) Fiyatı finansal piyasalardaki
dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal veya
hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (Ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki
ürünler) b) Tüketicinin istekleri veya açıkça
onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri
gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son
kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür,
paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen
açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde d) Tesliminden sonra başka ürünlerle
karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde e) Tüketici tarafından ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda
sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve
bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde f) Abonelik sözleşmesi kapsamında
sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin
sözleşmelerde g) Belirli bir tarihte veya dönemde
yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek
tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde h) Bahis ve piyangoya ilişkin
hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmelerde ı) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde i) Elektronik ortamda anında ifa edilen
hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin
sözleşmelerde ve sözleşmeye konu Mal/Hizmet’in Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’nin uygulama alanı dışında bırakılmış olan (satıcının düzenli
teslimatları ile alıcının meskenine teslim edilen gıda maddelerinin,
içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama,
lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) Mal/Hizmet
türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki
ilişkiye Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uygulanamaması sebebiyle
cayma hakkı kullanılamayacaktır. |
İade Sürecine Dair Bilgiler:
Alıcının ürünü iade etmesi için ne kadar süresi vardır?
Alıcı, ürünü teslim aldıktan sonra 14 gün içerisinde iadeye dair
talebini yazılı olarak elektronik posta adresimize(muhasebe@dstelektromarket.com.tr)
iletmek suretiyle iade hakkını kullanabilir. Ürün ile beraber
faturasının/irsaliyesinin , malın kutusunun, ambalajının, varsa standart
aksesuarları, Ürün ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve
hasarsız olarak tek bir pakete konularak iade edilmesi gerekmektedir. Ürünün
tam ve hasarsız olarak ulaşmasını takiben ürün bedeli Alıcının kartına iade
edilecektir. Ancak aslına uygun olmayan, hasarlı, zarara uğramış ve ilgili
ürünlerin özel iade şartlarına aykırı durumlarda iade kabul edilmeyecek, bu
ürünlerin bedel iadesi yapılmayacaktır.
Ürün zarar görmüş, eksik veya ilan edilenden farklı
ise nasıl iade edebilirim
Mevzuat gereği, cayma süresi (mal satışına ilişkin
işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde
satın almanın yapıldığı tarihten itibaren 14 gün) içinde alıcı ürünü,
işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir
şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu
değildir. Olağan dışı kullanımdan dolayı oluşacak bozulmalardan ise alıcı
sorumlu olacaktır ve bu durumda satıcı iadeyi onaylamayabilir.
Ürünler anlaşmalı özel kargo şirketi tarafından tarafınıza teslim
edilecektir. Ürün paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık
tespit edilmesi durumunda kurye görevlisine mutlaka hasar tespit tutanağı
düzenletmelisiniz. Hasarlı kuryeler için kurye görevlileri zabıt tutmakla
yükümlüdür. Aksine bir durumu derhal tarafımıza bildirmeniz gerekmektedir.
Kurye görevlisinin belge, zabıt veya tutanak düzenlemediği
durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kurye şubesinde
kontrolünü sağlayarak teslim alabilirsiniz.
Hasar tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun satıcı
veya kurye kaynaklı olduğunu ispatlamanız mümkün değildir. Bu nedenle mutlaka
tutanak tutturmalısınız.
Kurye paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe,
kırık olması durumunda kargo görevlisine hasar tespit tutanağı düzenletmeniz
gerekir.
Tutanak tutturarak ürünü teslim almadan görevliye kapıda iade
edebilirsiniz. Ürününüz eksik, arızalı, kusurlu, hasarlı veya belirtilenden
farklı ise iade etme hakkınızı kullanabilirsiniz.
Kaç tür iade prosedürü vardır?
- Ürünü teslim almadan kargo görevlisine iade ettim.
Bu seçenekte iade talep formunu doldurmanız yeterlidir. İade
formuna siparişlerim sayfasında yer alan iade/iptal seçeneğinden
ulaşabilirsiniz.
- Ürünü Satıcıya göndermek için özel kurye firmasına teslim ettim.
Ürünü mağazaya geri gönderdiyseniz lütfen talep formunu
doldurunuz. Kurye firmasından aldığınız takip numarasını talep formuna
girebilirsiniz.
- Henüz göndermedim, iade sürecini başlatmak istiyorum.
İnternet sitemizde belirtilen e-posta adresi üzerinden iade
talep edip ürünü, anlaşmalı kargo firmasıyla ücretsiz gönderebilir ya da ürünün
sizden alınmasını talep edebilirsiniz.
İade edeceğim ürünü nasıl göndermem gerekiyor?
Size gelen ürünü geldiğinde paketlendiği gibi veya ona eşdeğer
olacak şekilde paketleyerek size ürünü teslim almaya gelen kurye firması ile
ürün iade formunu doldurarak satıcının faturada yer alan adresine gönderilmesi
gereklidir. Özel ambalajlı ya da kutulu ürünlerin iadesi yalnızca gönderildiği
gibi aynı şekilde kabul edilecektir.
Ürünün paketine zarar verdim, yine de iade yapabilir miyim?
Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız
kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak
ürünün değerinin azalması veya iadenin imkânsızlaşması, alıcının kusurundan
kaynaklanıyorsa ürünün değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
Bu durumda, satıcı zararını tazmin edebilmek için ürün değerinin azalmasına
karşı alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir ya da iadeyi reddedebilir. Bu
tür bir durumla karşılaşmamak için lütfen ilgili ürünün satış ilan sayfasında
yazan açıklamaları dikkatlice okuyunuz.
İade talep ettim, nereden takip edebilirim?
Hesabım menüsündeki Mevcut Sipariş sayfasından ya da
internet sitemizde belirtilen e-posta adresi üzerinden iletişime geçerek iade
talebinizi takip edebilirsiniz.
Para iadesi ne zaman yapılır?
Ürün tam ve talep edilen şekilde ambalajlamış şekilde eksiksiz
olarak tarafımıza ulaştıktan sonra bedel iadesi 14 iş günü içerisinde bankanıza
talimat verilecektir. Bankaların süreç ve uygulamalarına göre para iadesinin,
kredi kartlarına ve banka kartlarına yansıması ortalama 3-5 iş günlük bir
süreyi bulabilir. İade edilen ürün bedeli, hesabınıza artı bakiye olarak
yansıyacaktır. Siparişle birlikte ödemesini yaptıysanız kargo ücreti de para
iadesiyle birlikte yatırılır.
Para iadesi yerini başka bir başka ürün alabilir miyim?
Değişim talebinizi tarafımıza iletmeniz neticesinde, her mevcut
duruma göre ayrıca karar verilecektir.
Ücret iadesi taksitle mi yapılacak? Kart limitim ne zaman
açılacak?
Ücret iadesi toplam tutar olarak yapılır. Yapılan iade tutarı
kadar kart limitiniz açılır. Taksitle yapılan ödemelerin iadesi tek seferde
toplam tutar kadar yapılır ancak banka süreçleri nedeniyle taksit yapılan ay
kadar muhasebeleştirilebilir. Bu nedenle tüm iadenin tek seferde yapılmasına
rağmen taksit yapılan ay boyunca hesap ekstrenizde, +,- bakiye olarak
görebilirsiniz. Detaylı bilgi için bankanızla görüşebilirsiniz.